Foreningen Ålandets Venner er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.
Ålandets Venner
c/o Kasserer Aage Martinsen
Guldregnallé 7, 6930 Videbæk
CVR-nr.: 45788946 | Tlf. (+45) 2093-9481 | kasserer@aalandetsvenner.dk
1. Formål med medlemskabet
Som medlem af Ålandets Venner bliver du en del af en forening, der arbejder for naturens, vandløbenes og fiskebestandens trivsel i vores område. Vi registrerer kun de oplysninger, der er nødvendige for at kunne administrere dit medlemskab, kommunikere med dig og sikre, at du får de fordele og informationer, der følger med medlemskabet.
2. Varighed og fornyelse af medlemskab
Et medlemskab af Ålandets Venner gælder i 12 måneder fra den dato, det indgås. Medlemskabet fornyes automatisk for en ny 12-måneders periode, medmindre det opsiges inden fornyelsen.
Opsigelse kan ske:
- Skriftligt til foreningens kasserer på kasserer@aalandetsvenner.dk, eller
- Direkte via Min Konto på hjemmesiden, hvor du nemt kan afslutte dit medlemskab.
Når medlemskabet opsiges, ophører eventuelle automatiske betalinger samtidig. Der ydes som udgangspunkt ikke tilbagebetaling af allerede betalt kontingent for den påbegyndte periode.
3. Behandling af personoplysninger
Vi passer godt på dine oplysninger. De persondata, vi indsamler, anvendes kun til foreningens legitime formål – fx udsendelse af nyhedsbreve, kontingentopkrævning og medlemsadministration.
De oplysninger, vi typisk registrerer, kan være:
- Navn og kontaktoplysninger (adresse, e-mail, telefon)
- Betalingsoplysninger i forbindelse med kontingent
- Medlemsnummer eller tilmeldingsdato
Vi behandler kun de data, der er relevante og nødvendige for at kunne opfylde formålet med medlemskabet. Vi indsamler ikke flere oplysninger, end vi har brug for.
4. Opdatering og kontrol af oplysninger
Vi bestræber os på, at dine oplysninger altid er korrekte.
Hvis du opdager fejl eller ændringer – f.eks. ny adresse, e-mail eller telefonnummer – kan du altid kontakte os, så vi kan opdatere dine data. Det sikrer, at du fortsat modtager information fra foreningen uden afbrydelser.
5. Opbevaring og sletning af data
Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe du er medlem af Ålandets Venner.
Når medlemskabet ophører, slettes eller anonymiseres dine oplysninger inden for en rimelig periode, medmindre lovgivningen kræver, at vi gemmer dem i længere tid (f.eks. af hensyn til regnskab eller dokumentation).
Hvis du har oprettet en medlemsprofil eller login, kan du selv slette din konto og dermed dine persondata direkte.
6. Samtykke og dine rettigheder
Visse oplysninger kræver dit samtykke, før vi må behandle dem – fx hvis du ønsker at modtage nyhedsbreve eller deltage i særlige projekter. Dit samtykke er frivilligt, og du kan altid trække det tilbage ved at kontakte os.
Du har ret til:
- Indsigt i, hvilke oplysninger vi har om dig
- At få rettet forkerte oplysninger
- At få slettet dine data, når de ikke længere er nødvendige
- At gøre indsigelse mod visse typer behandling
7. Adgang til Min Konto
Som medlem har du adgang til “Min Konto” på foreningens hjemmeside. Her kan du selv:
- Opdatere dine personlige oplysninger (adresse, e-mail, telefon m.m.)
- Ændre eller opdatere dit betalingskort
- Se og downloade kvitteringer for kontingentbetalinger
- Opsige dit medlemskab, hvis du ønsker det
Ændringer, du foretager her, træder i kraft med det samme og sikrer, at dine oplysninger altid er korrekte og ajourførte.
8. Kontakt
Hvis du har spørgsmål til medlemsbetingelserne eller til, hvordan vi håndterer dine data, er du altid velkommen til at kontakte os:
Ålandets Venner
E-mail: kasserer@aalandetsvenner.dk
Telefon: (+45) 2093-9481
9. Ændringer i betingelserne
Vi kan løbende opdatere disse betingelser, hvis lovgivningen ændres, eller hvis vores interne praksis justeres. Den nyeste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside.